ראב"ד ה'עדה החרדית' על הפילוג הליטאי: "יכולים להפסיד הרבה יותר ממה שמרוויחים"

    ארי וידר | צילום משה גולדשטיין 2 Comment on ראב"ד ה'עדה החרדית' על הפילוג הליטאי: "יכולים להפסיד הרבה יותר ממה שמרוויחים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבקים היצריים המתנהלים בין המכונים 'הפלג' הירושלמי לזרם הליטאי המרכזי מתנהלים זה זמן רב ובימים האחרונים נרשמה עליה בעימותים על רקע חוק הגיוס והדיווחים על הסרת החרם מעיתון הפלס.

    במהלך דבריו בסעודה שלישית בישיבה שתחת נשיאותו ברמות, התייחס הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית לפרשיות המטלטלות את המגזר הליטאי, "לא צריכים לבזבז זמן, יש כאלה שמבזבזים כל הזמן – אם ג' אם עץ, מי צודק מי לא צודק, ובינתיים מבזים תלמידי חכמים".

    הרב שטרנבוך הוסיף כי "בגמרא כתוב שאפילו השומע הוא אותו דבר כמו המספר – נענש כמוהו בצואה רותחת ולא נותנים לו אפילו לבוא בגן עדן אם הוא שומע ביזוי של תלמיד חכם", ואמר: "ממהרים לצעוק 'הוא אפיקורס' או דברים כאלה שח"ו אפילו לשמוע אותם, ובחורים בישיבה צריכים להיזהר מאוד לא להיכשל בדברים אסורים".

    "בחורים יכולים להפסיד הרבה יותר ממה שמרוויחים, מיגעים עצמם בתורה לומדים יומם ולילה ועכשיו שמדברים מפסידים את הכל" – סיכם הרב את הדברים החריפים – "זה כל בחור צריך להיזהר לא להיכשל ולא לשמוע".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האם מהיום יפסיקו בניו ונכדיו של הגר"מ שטרנבוך לבזות את הגרי"ט וייס?

    2. 1

      השאלה היא הפוכה מתי יפסיקו אלו שמשום מה קוראים לעצמם אנשי מרן הגאב"ד-אנו עדיין זוכרים בדיוק מה עוללתם למרן שליט"א כשרצה להכניס את מתמידים וכשהלך לרחמיסטריווקא בשולחן כבוד אחד עם מאיר פרוש וכדו'-מתי יפסיקו להשמיץ את הראב"ד